2013. szeptember 13., péntek

Nosztalgia meg puffogás

PuPilla tegnap rádöbbentett, hogy nincs már többet freeblog. Mármint, hogy a főoldala él, de a mázt lekaparva rájövünk, hogy nincs már mögötte semmi. Kisebb szívrohamot kaptam a tény felfedezése után, tekintve, hogy csak 2011 augusztusáig sikerült átmenekítenem onnan ide a bejegyzéseimet, ami könnyen azt jelenthette volna, hogy az azt megelőző három év szellemi termékei elvesztek. De hála a jó gugli emlékezőtehetségének, meg a molyénak, még vissza tudom keresni őket. Bele is vetettem magam a nagy munkába, és halljátok, hogy mennyi mindent nem csináltunk mi ezekben az időszakokban. Virágzott a blogtársadalom, jobbnál jobb bejegyzések születtek, amikre kommentek érkeztek. Felemeltük a hangunkat pl. az mellett, hogy adják ki újra A méhek titkos életét (kiadták végül?), vagy írtunk mindenféle témában hét héten át, hogy népszerűsítsük az olvasást. Rengeteg recenziós könyvet kaptam anno, szinte minden második beszámoló ilyen kötetekről szólt. Elkezdtünk Lobo ötletétől vezérelve Várólistát csökkenteni, ami most már 3. éve fut, tehát szinte hagyomány lett belőle. Mennyi jó könyvet olvastam! Emlékeztek még A könyvtolvajra, meg Libba Bray könyveire, Fekete Istvánra a forró kánikulában? Csupa jó élmények. Kár, hogy ilyen apropóból kell újra feleleveníteni őket. Eljutottam 2010. novemberéig, de továbbra is rengeteg kimenekítenivaló maradt még. A kimentett bejegyzések már most 79 oldalt tesznek ki. Ha így haladok, egész vaskos kis kötet jöhetne össze belőle. Ki kéne adatni. Nem csak az enyémet, hanem mindenki másét is. Biztosan a diplomám mellett őrizném. :)

Közben újra kedvem lett bejegyzéseket gyártani. Meglátom, mennyire lesz erőm hozzá. Amióta heti 1-2 előterjesztést kell írnom, teljesen elszállt az ihletem a könyvek vonalán, és este hazaérve már kedvem sincs nekiállni. A gépet is kb. kéthetente egyszer kapcsolom be, akkor is azért, hogy zenét töltsek a telefonomra. Jó lenne újra belelendülni, mert nagyon szerettem írni. A hétvége kiváló próbálkozás lesz hozzá, hiszen kandúrmentes lesz a ház. :) Murakamiról piszkozatban már kész is egy bejegyzés (tegnap este elkapott az ihlet).

Amúgy felháborító, hogy a freeblog csak úgy ukkmukkfukk felszívódott. Egy esélyt adhattak volna a tartalmak más blogra telepítésére. Csináltam blogexportot persze, amikor beütött náluk a krach, de abból a katyvaszból ember legyen a talpán, aki kihámozza a lényeget.

20 megjegyzés:

  1. Hú, ezer éve nem léptem be a freeblogra... és azt se tudom, mikor és hova csináltam mentést. Asszem, nekem is ideje lenne elkezdeni összeszedni a cuccaim, de jaj, az rengeteg munka, és mindig rádöbbenek, milyen rosszul írtam:D
    Tényleg annyira más volt akkor a kis világunk. És olyan sokan eltűntek, eltűnnek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy írtál te rosszul! Legalábbis én ittam a szavaidat anno. :)
      Na majd most visszahozzuk őket, ne aggódj! ;)

      Törlés
  2. Amadea, és mindenki, csináltam egy posztot, egyszerű megtalálni őket a google tárolt változatoknál: http://pupillaolvas.blogspot.hu/2013/09/freeblog-halal-mentsuk-menthetot.html :) De nagy meló, ha nem volt szinte semmi mentve.

    Joey, igen, én is nosztalgiáztam, nosztalgiázom közben, jó volt az az időszak, hozzuk vissza! :) Emlékszem a palotaforradalomra is, amikor amadea írta meg, hogy bloggerek véleménye került be A fekete zongorába :)
    Én pont azt figyeltem, hogy nem is tűntek el annyian - mármint lehet hogy nem annyira aktívak, de zerge és síontan is előkerült, és beszélgetünk a blogokon. Fairybug és Norin hiányzik kicsit nekem. :(

    A blogexporttal nem lehet semmit kezdeni a freeblog nélkül, nekem Nima mondta.

    Nekem is olyan kedves ez az egész, én is szívesen látnám kinyomtatva, és hát, mit mondjak, sokkal nagyobb becsben tartanám a hülye szakdogámnál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondd, hogy a palotaforradalom nem volt blogtörténelem. :D Csak kár, hogy nem folytatják már azt sem, hanem inkább nagy szavakat írnak a borítóra mindenféle amerikai újságíróktól, aminek a fele sem igaz...

      Törlés
    2. Hát bizony, az volt :) A Főnixnek azért még vannak ilyen jellegű megmozdulásai, csak kár, hogy a legtöbb könyvük ifjúság vagy YA. De pl. a Gyökértelen hátlapján és belül is csupa blogger-vélemény van. :)

      Törlés
    3. de legalább vannak ilyen megmozdulásai, és ezek jók szerintem.

      Törlés
    4. Én igazán technikai antitalentum vagyok, de freeblog nélkül is összebarkácsoltam valamit az exportfájlommal (valami rejtélyes indíttatásból aug 27-én leszedtem, akkor még működött). A blog.hu-n létrehoztam egy új blogot, a motorháztető menüpontnál van egy blogimportálós rész, oda feltettem a freeblogos .zip-et és tíz perc alatt megvolt. Kép egy szál se, többszáz bejegyzés mind 1970.01.01-én keletkezett, se címkék, se linkek... de legalább megvan minden (cinnamonfeltunder.blog.hu). Majd egyszer kezdek vele valamit.

      Törlés
    5. Cinnamon, lehet hogy meg kéne próbálnod wordpressbe feltölteni, rea és Lobo adtak tippeket a posztomnál még, azóta kiokosodtam én is, szóval az így biztos nem igaz, hogy semmit nem lehet a zippelt blogexporttal kezdeni :)

      Törlés
    6. én most már ott tartok, cinnamonnak hála, hogy csináltam egy blogot a blog.hu-ra én is, és oda simán be tudtam importálni a freeblogos zip-et. Aztán onnan exportáltam xml-ben, és most éppen rágódik rajta a blogspot, hogy megegye, és beimportálja. :) szerintem menni fog neki.
      A lényeg, hogy a blog.hu-s ötlettel cinnamon órákat spórolt meg nekem. Teljesen kétségbe voltam esve, amikor elértem a blog egy éves szülinapját ünneplő bejegyzéshez, és abban írtam, hogy több, mint 100 poszt volt egy év alatt... addig órák hossza alatt mentettem ki kb 100-at :S

      Törlés
    7. Köszi, Pupi, a wordpressel kezdtem, de az nekem túl komplikáltnak tűnt :) majd egyszer nekiveselkedem talán, most kétségbeesésemben villámmegoldásokra vágytam :)

      Törlés
    8. Az nem biztos hogy lesz (villámmegoldás), de Pazo tud még segíteni, a pupillaolvason Lobo ajánlotta kommentben. :)

      Joey, és akkor most itt fognak özönleni a posztok? Vagy vázlatba teszi őket a blogspot?

      Törlés
    9. Hát egyelőre technikai problémákkal küszködök. A blog.hu-n tökjól megjelenít mindent, dátummal, kommentekkel. Azt kéne ide áthozni. Elvileg választhatok, hogy azonnal közzétegye-e, vagy sem, amikor importálok. Szóval elakadtam, úgyhogy, ha valakinek van ötlete, várom jelentkezését, ha nem jelentkezik senki, akkor majd foglalkozok vele, mikor időm engedi.

      Törlés
  3. Szerintem most itt a lehetoseg hogy ujra felelesszuk a dolgokat, hiszen most minden valtozik korulottunk es ezt a posztok is jol mutatjak. En is igyekszem irni es orulok h te is igy dontesz, mar hianyzott a kis monologod. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan már semmi nem lesz, mint régen, de lehet egy kicsit más, és még jobb is. :)
      Vigyázz, nehogy sok legyen a monológomból! :D

      Törlés
  4. Ahh, tök jó, hogy így felfrissült a kis világunk :) a változás szele... :)
    Én is hiányoltalak egyébként Joey. :)

    VálaszTörlés
  5. Én most örülök igazán, hogy amikor átköltöztünk, makacs (akkor úgy tűnt, hülye) módon mindenünket átraktam az új blogra :) Sajnálom, hogy elveszik így egy csomó mindenetek, én néha visszajártam pl. Amadea régi blogjára nézelődni, és jó volt nosztalgiázni.
    Egyébként ezek a változások még lehet hogy jót tesznek a blogger közösségnek. Most kicsit felpezsdült, és ez tényleg a réi időket idézi :) Ne hagyjuk megint leülni ;)
    Nekem mostanában a freeblog könyves aloldal jutott sokszor eszembe, amikor még Lobo meg Natasha csinálta, meg az első OKK idők... Hű, de rég volt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ügyes voltál akkor, nagyon jól tetted, hogy átköltöztettél mindent.
      még szerencsére nem vesztek el a tartalmak, csak kicsit macerás őket elővarázsolni. egyelőre legyen meg egy wordben, aztán majd, ha lesz több időm, feltöltöm őket ide is. annyi jó könyvet olvastam, és mind szép emlékek. sőt, rájöttem, hogy egy-egy kedvelt írónak megvan nekem más könyve is, ami szintén jó lehet. :)
      jön az ősz, a tél, a fotelben kucorgós sötét esték, szerintem megint lesz mindenkinek kedve blogolni. :)

      Törlés
    2. Annyi minden nem veszik el, csak most nehezebb már összevadászni :)
      De Ilweran jól csináltad, hogy makacskodtál. :)
      Igen, amúgy én is most végre azt csinálom, mint régen, végigmegyek a blogokon, beszélgetünk stb, sokkal kevesebb a "fehér zaj", a felesleges cuccok, amiknek az átpörgetésével ment el az idő esténként... Most viszont értelmes dolgokat olvasok, és jobban érzem így magam, tényéleg egy felüdülés és felpezsdülés.

      Joey, igen, nekem is előjött, hogy basszus, annyi hülyeséget meg frisset elolvasunk néha, holott a kedvenc szerzőinktől is itt csücsülnek olvasatlanok :)

      Törlés
  6. Nagyon örülnék, ha gyakrabban látnék tőled posztokat :) persze megértem, hogy a sok meló után nincs kedved a gép közelébe menni.
    Erre a freeblogos dologra inkább nem is gondolok, mert csak bőgni támad kedvem tőle :(
    Talán nem kellett volna halogatni azt a blogexportot. A tárolt változatokat meg nem mindig hozza be, én nem találtam meg mindent:(
    Nem is értem, annak idején miért nem rögtön a blogspoton kezdtük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katacita, a molyon ha ott vannak az rss-ek, akkor próbálj meg azokból is beírni pár szót, illetve ha nem szerkesztgetted a szövegét az ott megjelenő részeknek (le lehetett pl rövidíteni), akkor ott is megtalálod a szövegeket! Ha nagyon nem megy valamelyik, akkor próbálj a címkéjére rákeresni (nekem se akarja megtalálni az Abigél bejegyzésem, csak a szabó magda ketagórián belül :)), vagy esetleg a havi bontásban.
      Hát, igen, jobb lett volna a blogspoton kezdeni :S Szerinted feltámad még valaha a freeblog?

      Törlés