2012. július 20., péntek

Sherlock Holmes él

Ezt a pár novellát tartalmazó Sherlock Holmes kötetet még anno a Könyvudvarban szereztem pár száz forintért. Gondoltam, akkor jó vásárt csinálok, és még most is úgy gondolom.

A krimi novellák olvasása közben sajnáltam csak igazán, hogy nem akkor éltem, amikor Sir Arthur Conan Doyle írásai megjelentek a londoni hetilapban. Olyan szívesen izgultam volna végig a kis történeteket, és találgattam volna, ki a gyilkos. A rengeteg krimi a tévében, a könyvekben olyan kevés fordulatot tudnak már hozni egy-egy ügyben. Mindnek lehet sejteni a végkifejletét, ha egy kicsit is szemfülesek vagyunk. Minden történet alapját valaki egyszer már lejegyezte, talán éppen Doyle volt az, és minden történet ezekre a lejegyzett történetekre épül. Ezért kicsit búslakodtam, hogy majd minden gyilkost kitaláltam, csak az indítékban voltak meglepetések.

A sátán kutyáján kívül nem sok ismeretségem van a nyomozóval - na meg a filmen kívül... jut eszembe, valaki talált értelmes cselekményt a második részben? -, így azt sem tudtam, hogy Doyle az egyik novellájában megöli főhősét, mert már teher volt neki, komolyabb darabok írására vágyott. Hiába, mert azok nem voltak olyan sikeresek, mint Holmes figurája. A köz persze nem egyezett bele a detektív eltűnésébe, és közkívánatra újra felélesztette, méghozzá A sátán kutyájában, ami aztán a legkedveltebb történet lett végül. Meg kell keresnem a könyvet, hogy kezdődik, mert nem rémlik, hogy Watson meglepődött volna, hogy Holmes előkerül. Vagy csak akkor nem tanúsítottam neki különösebb jelentőséget, mert nem ismertem a hátteret.

Meg kell mondjam, élveztem a héten eltöltött közös időt Holmes-szal, és a talányaival. Egy vagy két novella pont kitartott az oda és a hazautamra. :)

Sir Arthur Conan Doyle: A haldokló detektív. Arión Kiadó, 2007

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése